De bijbanen waar je het meeste leert over klantvriendelijkheid

Klantvriendelijkheid, iets wat we altijd horen in het bedrijfsleven. De klant is koning, altijd. Dit betekent dan ook dat klantvriendelijkheid in een bedrijf enorm belangrijk is. We zien dat steeds meer bedrijven zich hierin verdiepen en willen zorgen voor de beste klantenservice. Ook jij als student kunt enorm veel leren over klantvriendelijkheid tijdens je studie. Er zijn een aantal bijbanen waar je terechtkunt en hierover leert. Naast het leren doe je ook ervaring op wat je kunt meenemen in je carrière.

Klantenservice bij een tof bedrijf

Aan de slag gaan bij een klantenservice is misschien wel de beste manier om iets te leren over klantvriendelijkheid. Het beste wat je kunt doen is solliciteren bij een bedrijf dat bekend staat om hun goede klantenservice. Je zult zien hoe trainingen worden gegeven en waar de focus op ligt. De klantenservice is een afdeling die zich ook continu blijft ontwikkelen dus is het belangrijk als bedrijf om zo veel mogelijk trainingen te geven. Wil je zelf later iets voor jezelf beginnen? Ook dan is het mooi meegenomen om veel te leren over de voor- en nadelen van een goede klantenservice.

Aan de slag in de horeca

Nog een fijne plek om veel te leren over klantvriendelijkheid is de horeca. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag gaan als Cateraar Purmerend. In de horeca heb je constant te maken met verschillende mensen. Verschillende mensen betekent ook verschillende problemen die je moet oplossen. Het is een andere manier van klantvriendelijkheid trainen dan de klantenservice, omdat dit face to face is. Het verschilt per persoon wat iemand lastiger vindt. De een is heel goed in oplossingen bedenken op afstand en verstijft in het echt wanneer iemand erg ontevreden is over zijn of haar maaltijd. De ander weet direct hoe dit probleem opgelost kan worden en geeft gratis dessert of een extra glas wijn als goedmaker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *